9 ene 2012

Valdés


Valdés ye un conceyu asturianu de la fastera occidental del país, el cuartu n'estensión colos sos 353,52 km² de rasa costera al Norte y de tarrén montañosu dixebráu por valles de direición Sur-Norte, con Pena Cezures, de 1.010, como altor más destacáu. Llenda al Norte col mar Cantábricu, al Este con Cuideiru y Salas, al Sur con Tinéu y Salas y al Oeste con Villayón y Cuaña.

Esti conceyu tien una población de 13.371 habitantes (6.517 homes y 8.854 muyeres) y una densidá de 37,82 hab/km². El noyu más habitáu ye la villa de Ḷḷuarca, capital del conceyu, con 4.264 habitantes.

Diferentes llugares del territoriu de Valdés apaecen na documentación baxomedieval, pero seldrá nel 1270, cuando apaezca comu tal na carta puebla que concede'l rei Alfonso X, pola que se creya la pola de Valdés y el conceyu, quedando como propiedá real toles tierres antañu monástiques. Hai que destacar la gran importancia va tener el Gremiu de Mareantes de Ḷḷuarca nesti conceyu. En el sieglu XVI, Valdes a apaez nes actes de la Xunta Xeneral del Princiáu como integrante del Partíu de los cinco conceyos (xunto a Grau, Salas, Pravia y Miranda. En 1909 prodúzse un casu singular: camudase'l nome'l conceyu pol de la capital n'español, esto ye, "Luarca"; fechu que se correxirá en 1985 pa volver a tomar el tradicional.

Valdés nun tien oficializada la toponimia tradicional porque la Xunta Asesora de Toponimia tovía ta trabayando na ellaboración del estudiu.

Valdés tien quince parroquies:



No hay comentarios:

Publicar un comentario