9 ene 2012

Cuideiru


Cuideiru ye un conceyu del centru-occidente asturianu, que tien una superficie de 100,78 km², dixebrada en tres rexones orográfiques: una rasa llitoral d'escobios al Norte, una central de valles mui fértiles y una meridional de montañes que nun lleguen a los 800 metros, siendo'l mayor altor del conceyu El Cuetu, de 786 metros. Llenda la Norte col mar Cantábricu, al Este con Muros y Pravia, al Sur, otra vuelta con Pravia, Salas y Valdés, col que tamién llenda al Este.

La población del conceyu de Cuideiru ye de 5.753 habitantes (2.834 homes y 2.929 muyeres), lo que fai una densidá d'alrodiu 56,80 hab/km². El noyu más pobláu asítiase ye la villa de Cuideiru, la capital, con 1.615 habitantes.

La hestoria de Cuideiru ta mui vinculada a la de Pravia, conceyu al que perteneció hasta'l sieglu XIX. La primer noticia que tenemos de Cuideiru ye una donación al monasteriu Courias. La relación con Pravia nun siempre fue buena: nel sieglu XIV solicítase la concesión del alfolí de sal, mui importante pal puertu pesqueru, pero nun se-y da; nel XVIII, los vecinos deciden pagar 1.000 doblones pa dixebrase, pero esto nun s'algamará hasta'l sieglu XIX, en 1836.

La Xunta Asesora de la Toponimia tovía nun escomenzó colos trabayos d'estudiu de les formes tradicionales pa los topónimos del conceyu.

Cuideiru tien nueve parroquies:



Enlace

No hay comentarios:

Publicar un comentario