8 ene 2012

Cuaña


Cuaña ye un conceyu del occidente d'Asturies, con una superficie de 65,80 km² dixebrada en dos zones orográfiques: una rasa llitoral al Norte y un tarrén d'altor moderáu, que nunca nun supera los 800 metros y onde destaca'l picu Llebredo. Llenda'l Norte col mar Cantábricu, al Este con Navia y Villayón, al Sur con Bual y al Oeste con El Franco.

Tien una población de 3.464 habiantes (1.677 homes y 1.787 muyeres) y una densidá de 52,49 hab/km². El noyu más pobláu'l conceyu ye'l llugar d'Ortigueira, na parroquia de Mouguías, con 548 habitantes, mientres que la capital, la villa de Cuaña, tien 193.

El monasteriu de Cartavio ye'l dueñu del territoriu nes primeres dómines de la Edá Media, hasta que les tierres d'entre'l Navia y l'Eo son donaos al obispáu d'Uviéu pol rei Alfonso VII pa finar les disputes ente esta mitra y la luguesa, pasando la so alministración al gran conceyu de Castropol. El conceyu algamará la independencia al mercar los vecinos el tarrén dempués de la desamortización de Felipe II en 1579.

L'espediente d'estudiu de la Xunta Asesora de la Toponimia pa la oficiliación de los nomes de sitiu tradicionales pal conceyu de Cuaña índa nun s'inició.

Cuaña tien siete parroquies:


No hay comentarios:

Publicar un comentario