27 sept 2011

Caravia

Caravia ye'l tercer conceyu más pequeñu d'Asturies, con 13'36 km², y ta asitiáu a la vera'l mar Cantábricu y ente los conceyos de Ribeseya, al Este, y Colunga, al Oeste. Tien bayurosos valles que descienden del cordal del Sueve (onde atopamos l'altu d'El Fitu, con 631 metros) p'hacia los tres sableros de La Beciella, L'Arenal de Morís y La Espasa.

La primer referencia documental del topónimu'l conceyu, apaez nunes donaciones del rei Ordoño II a la catedral uvieína nel primer cuatru'l sieglu X, embaxo la forma "Karauiam". Como territoriu, siempres tuviera vinculáu al vecín de Colunga, anque col diferenciador monasteriu de Santigo de Caravia, fundáu nel sieglu XI pol conde Munia Roderici; el monasteriu, que pasare a manes episcopales en 1176 por donación del rei Fernando II, quedará esentu cincuanta años dempués pola mediación del rei Alfonso IX, pasando Caravia a ser territoriu d'abadengu. Por embargo, nes Ordenances de 1494 de la Xunta Xeneral, formando parte del partíu de Llanes y nel asientu 33, apaez un representante del conceyu de realengu de Caravia; nun se sabe cómo se dixebró del Obispáu, pero sí que delles families del territoriu foron algamando'l poder. Tal independencia solamente se viera amenaza en 1839, cuando la Diputación Provincial de Oviedo intentó incorporarlu al de Colunga, pero los vecinos opunsiéronse y redautaron una carta coles sos motivaciones qu'unviaron a la reina Isabel II, qu'intercedió por ellos.

Caravia tamién ye ún de los conceos menos habitaos, con 533 almes (270 homes y 263 muyeres) y una densidá de población de 39,9 hab/km². El llugar de Prau, la capital, en Caravia l'Alta, ye'l núcleu más pobláu con 197 habitantes.

El procesu d'oficialización de la toponimia tradicional ta en fase de tramitación. Pa faer los mapes garré los nomes apurríos pol ALLA, y usaos tanto po la SADEI (que, por cierto, onde la so páxina dixital, tien mal los enllaces de les parroquies caravienses pa cola so información interparroquial, apurriendo los datos de les parroquies ayandeses de Bisuyu y Berducedo) como pola Uiquipedia.

Caravia tien dos parroquies:

NOMES

SUPERFICIE

POBLACIÓN

Caravia

5,31

235

Caravia l'Alta

8,05

298

Mapa parroquial del conceyu de Caravia, dixebráu en colores.Enlace

No hay comentarios:

Publicar un comentario